zaterdag 14 juni 2014

Revanche, wraak is zoet.


Wie had ooit durven denken dat Nederland vijf doelpunten zou maken? Wie had ook gedacht dat de wereldkampioen van 2010 met 1-5 verslagen zou worden? Natuurlijk elke Nederlander heeft het durven dromen, maar dat het werkelijkheid zou worden, dat hadden maar weinig mensen verwacht.

Ging het in het eerste half uur nog helemaal mis, doordat er (onterecht) een penalty werd gegeven, kwam Nederland toch nog in de eerste helft gelijk te staan. De wedstrijd keek ik samen met mijn vader, groot voetballiefhebber, en die was bij eerste doelpunt door de dolle heen. Eigenlijk viel het mij de eerste helft vooral op dat de Spanjaarden nogal gauw op de grond gaan liggen. Staat iemand op de voet van een speler, grijpen ze naar hun scheenbeen, beetje apart. 

Na rust pakte Nederland gewoon de draad op en kwam het naar mijn idee sterker uit de kleedkamer. Wat een doelpunten, de koppen van de Spanjaarden gingen steeds meer hangen (prachtig gezicht). Bij elk doelpunt dat Nederland maakte, ging het dorp uit zijn dak. Toeters, harde muziek bij een doelpunt en een hoop gejuich waren goed aanwezig. 


Een revanche was het zeker, won Spanje vier jaar geleden nog met 0-1, wint Nederland nu gewoon met 1-5. Ongelofelijk, mooi en vooral verdiend. Maar ik denk wel dat we met ze alle niet moeten vergeten dat het maar om drie punten ging. AustraliĆ« en Chili moeten nog verslagen worden, waarna de kwartfinales bereikt zullen worden, de halve finale overleefd wordt en hopelijk de uiteindelijke finale door Nederland wordt gewonnen. 

Het mooiste doelpunt vond ik persoonlijk die van Robin van Persie, met een snoekduik kopte hij de bal van een afstand erin! Overigens was het doelpunt van Arjen Robben ook niet verkeerd, eerst de Spaanse keeper Casillas volledig dollen en daarna met zijn linkse been BAM in de goal! Zoals vele mensen al zeggen; de wraak op Spanje is na vier jaar nog altijd zoet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten